miércoles, 27 de enero de 2010

Actuacions educatives d’èxit

1ª conferència INCLUD-ED al Parlament Europeu, 18 novembre 2009.

L’educació està al cor del desenvolupament de la Unió Europea. Depenent del tipus d’educació que proveem a través del sistema educatiu i les escoles, podem promoure una societat més competitiva i integrada – a través de les línies de l’estratègia de Lisboa – o, per una altra nada, una societat més desigual. Quines són les claus d’aquests sistemes, polítiques, escoles i accions que promouen aquest ideal? Durant 30 mesos, l’equip de recerca del projecte INCLUD-ED ha recollit evidències d’aquestes connexions i que presentaran a la primera conferència de l’Includ-ed.

El principal objectiu d’aquesta Conferència és presentar les accions d’èxit que estan superant desigualtats i promovent la cohesió social en l’educació i en les differents àrees socials (treball, salut, vivenda, participació política). Representants de diferents organitzacions que estan portant amb èxit aquestes accions basades en aportacions científiques fruit de la recerca, monstren com la igualta i la inclusió social es pot aconseguir a través d’una política pública europea, també formaran part d’aquesta conferència.

Actuacions educatives d’èxit que superen l’exclusió presentades al Parlament Europeu. Conferència de la principal investigació educativa de la Unió Europea, INCLUD-ED. Brusel·les, 18 de novembre de 2009.

Davant l’acceptació generalitzada de que la participació de les famílies i de la comunitat en el procés educatiu està tenint un gran impacte en l’aprenentatge de l’alumnat i en la convivència entre l’alumnat i les seves famílies de diferents cultures, la recerca INCLUD-ED aporta evidencies científiques de que no totes les formes de participació de les famílies i de la comunitat condueixen a l’èxit educatiu. La forma més exitosa és l’educació de les famílies que inclou tant la formació dels i les familiars com la participació de les famílies en l’aprenentatge dels i les nenes a casa i dins de les escoles.

No hay comentarios: